Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Чмiль Н$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2
|
1. |
Чмiль Н. С. Соцiально-психологiчнi особливості професійного становлення студентiв духовних ВНЗ [Електронний ресурс] / Н. С. Чмiль // Психологічні перспективи. - 2015. - Вип. 25. - С. 302-312. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2015_25_29 Робота присвячена емпіричному дослідженню психологічних характеристик професійного становлення студентів духовних ВНЗ на етапі оволодіння знаннями й уміннями. Розглянуто поняття професійне становлення з погляду соціалізації особистості; обгрунтовано потребу саме такого підходу під час вивчення майбутніх священнослужителів. Структура емпіричного дослідження грунтується на розробленій автором концептуальній моделі професійного становлення й соціалізації студентів духовних ВНЗ. Зазначено основні характеристики етапу оволодіння знаннями та вміннями, серед яких: мотивація навчальної діяльності як елемент професійної спрямованості; оцінювання рівня вираженості у викладача-куратора професійно-педагогічних якостей як емоційнооцінне ставлення; загальна задоволеність навчальною діяльністю; збалансованість мотиваційних орієнтацій у професійній комунікації як складник комунікативної компетентності; творчість особистості студента. Запропоновано критерії, за якими кожна характеристика надає підстави стверджувати про рівень професійного становлення опитаних. Здійснений емпіричний аналіз усіх зазначених показників етапу оволодіння знаннями й визначено відсотковий розподіл студентів щодо рівня професійного становлення за кожною окремою характеристикою. Виокремлено сильні та слабкі сторони професійного становлення на етапі оволодіння майбутніх священнослужителів. На основі результатів за окремими характеристиками вирахувано загальний розподіл студентів-богословів щодо рівня професійного становлення. Отримані дані засвідчують поребу розвитку низки показників для сприяння успішному професійному становленню, набуття важливих знань і вмінь у духовному ВНЗ. Результати дослідження можна застосовувати в навчальному процесі, програмах психологічного супроводу студентів майбутніх священнослужителів.Надано теоретичний аналiз особливостей та умов професійного становлення студентiв духовних вищих навчальних закладів у контексті соціалізації. Описано три ступені соціалізації, які проходить кожен студент під час навчання у ВНЗ. Розглянуто роль студентської групи та її вплив на процес професійного становлення студента. Проаналізовано особливості професії богослова, виділено основні напрями роботи та відповідно психологічні якості для їхнього виконання. Професійне становлення студентів у духовному ВНЗ відбувається в особливих соціально-психологічних умовах: духовні ВНЗ - навчальні заклади закритого типу, що передбачають добровільно-вимушену соціальну депривацію; наявність чіткого розпорядку дня та церковного уставу, за порушення якого можливе відрахування із ВНЗ; перевага професійного виховання над навчанням, що спрямоване на духовне зростання та самодисципліну; нерозривнiсть теорiї та практики пiд час навчання, що забезпечується завдяки розташуванню духовного ВНЗ на території храмів. Усі ці соціально-психологічні умови забезпечують якісний відбір студентів, які під час чи після закінчення навчання визначаються у своєму професійному та життєвому виборі. Виділено подібні риси у професійній підготовці богословів та військовослужбовців. На основі здійсненого теоретичного аналізу розроблено модель професійного становлення студентів духовних ВНЗ у контексті соціалізації особистості, яка складається зі ступенів соціалізації, чинників, критеріїв та умов професійного становлення. Результати дослiдження можна застосовувати в навчальному процесi та програмах психологiчного супроводу студентiв богословського факультету ВНЗ.
| 2. |
Чмiль Н. С. Соцiально-психологiчнi особливості професійного становлення майбутніх священнослужителів на етапі оволодіння знаннями: емпіричний аспект [Електронний ресурс] / Н. С. Чмiль // Психологічні перспективи. - 2016. - Вип. 28. - С. 293-303. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2016_28_28 Робота присвячена емпіричному дослідженню психологічних характеристик професійного становлення студентів духовних ВНЗ на етапі оволодіння знаннями й уміннями. Розглянуто поняття професійне становлення з погляду соціалізації особистості; обгрунтовано потребу саме такого підходу під час вивчення майбутніх священнослужителів. Структура емпіричного дослідження грунтується на розробленій автором концептуальній моделі професійного становлення й соціалізації студентів духовних ВНЗ. Зазначено основні характеристики етапу оволодіння знаннями та вміннями, серед яких: мотивація навчальної діяльності як елемент професійної спрямованості; оцінювання рівня вираженості у викладача-куратора професійно-педагогічних якостей як емоційнооцінне ставлення; загальна задоволеність навчальною діяльністю; збалансованість мотиваційних орієнтацій у професійній комунікації як складник комунікативної компетентності; творчість особистості студента. Запропоновано критерії, за якими кожна характеристика надає підстави стверджувати про рівень професійного становлення опитаних. Здійснений емпіричний аналіз усіх зазначених показників етапу оволодіння знаннями й визначено відсотковий розподіл студентів щодо рівня професійного становлення за кожною окремою характеристикою. Виокремлено сильні та слабкі сторони професійного становлення на етапі оволодіння майбутніх священнослужителів. На основі результатів за окремими характеристиками вирахувано загальний розподіл студентів-богословів щодо рівня професійного становлення. Отримані дані засвідчують поребу розвитку низки показників для сприяння успішному професійному становленню, набуття важливих знань і вмінь у духовному ВНЗ. Результати дослідження можна застосовувати в навчальному процесі, програмах психологічного супроводу студентів майбутніх священнослужителів.Надано теоретичний аналiз особливостей та умов професійного становлення студентiв духовних вищих навчальних закладів у контексті соціалізації. Описано три ступені соціалізації, які проходить кожен студент під час навчання у ВНЗ. Розглянуто роль студентської групи та її вплив на процес професійного становлення студента. Проаналізовано особливості професії богослова, виділено основні напрями роботи та відповідно психологічні якості для їхнього виконання. Професійне становлення студентів у духовному ВНЗ відбувається в особливих соціально-психологічних умовах: духовні ВНЗ - навчальні заклади закритого типу, що передбачають добровільно-вимушену соціальну депривацію; наявність чіткого розпорядку дня та церковного уставу, за порушення якого можливе відрахування із ВНЗ; перевага професійного виховання над навчанням, що спрямоване на духовне зростання та самодисципліну; нерозривнiсть теорiї та практики пiд час навчання, що забезпечується завдяки розташуванню духовного ВНЗ на території храмів. Усі ці соціально-психологічні умови забезпечують якісний відбір студентів, які під час чи після закінчення навчання визначаються у своєму професійному та життєвому виборі. Виділено подібні риси у професійній підготовці богословів та військовослужбовців. На основі здійсненого теоретичного аналізу розроблено модель професійного становлення студентів духовних ВНЗ у контексті соціалізації особистості, яка складається зі ступенів соціалізації, чинників, критеріїв та умов професійного становлення. Результати дослiдження можна застосовувати в навчальному процесi та програмах психологiчного супроводу студентiв богословського факультету ВНЗ.
|
|
|